איך הופכים קהילת פייסבוק שוממת למצליחה?

לפתוח קהילת פייסבוק עם נושא מגניב ולהכניס אליה כמות של אנשים – זה לא מספיק.
כדי להפוך אותה לפעילה ומצליחה באמת – כך שתביא לכם פניות לעסק וגם מכירות,
יש כמה כללים חשובים שכדאי לעבוד לפיהם –
הנה 5 כללי הזהב לקהילה מצליחה!

  1. לנהל ולא להתנהל – יש קהילות רבות שהמנהלים מתלהבים מכך שהן מצליחות לפעול מעצמן, אנשים מעלים תכנים ויש דיונים. זה מגניב והכל אבל בשלב מסויים זה יכול ללכת לכיוונים שאתם לא תאהבו או לא תיכננתם, ויהיה מאוד מורכב להחזיר את המושכות לידיים אחרי תקופה ארוכה. תזכרו – אתם המנהלים של הקהילה! תחליטו מראש או תוך כדי תנועה על כללי הקהילה, על האופי וגישת הניהול שלה. תחזרו שוב ושוב על האג'נדה שלכם, בעיקר בהתחלה – ותבנו דרכי התנהלות ברורים בה.
  2. תחשבו על החברים ולא על עצמכם – כדי להפוך את הקהילה למשהו מגניב שאנשים רוצים להיות חלק בו, תחשבו קודם כל עליהם. למה שהם ירצו להיות חלק מהקהילה? מה היא נותנת להם? על איזה צורך היא עונה להם? מה הם יכולים להשיג ממנה ומה כיף להם בתוכה? ספקו להם את הדברים האלה ותחשבו קודם כל מה הקהל שלכם צריך, לפי הפילוח המיוחד שלו והנושא של הקהילה. מנהלים שחושבים רק על עצמם, על "כמה הגיבו לי" ולמה אנשים לא מזמינים את החברים שלהם, יישארו עם קהילה שוממת עוד הרבה זמן. תחשבו עליהם – זה יעבוד הרבה יותר מהר!
  3. נושא ברור – יש הרבה קהילות שהנושאים שלהן הם מאוד כלליים – כמו קהילה להורים או בעלי עסקים. זה מעולה אבל צריך להביא את זה לשלב הבא. גם אם אתם מנחי הורים וזה ממש אחלה לשאול כל שאלה שקשורה להורות אצלכם בקהילה, אתם צריכים לחשוב מה תת-הנושא המיוחד שלכם. אתם עוסקים יותר בסמכות הורית? בגישה פסיכולוגית מסויימת? בקשר החברי בין הורים לילדים? זה לא אומר שאתם צריכים להגביל את הקהילה לשאלות רק בנושאים מסויימים, ממש לא. אבל התוכן שאתם תיצרו ותדגישו בקהילה יהיה סביב המיקוד המיוחד שלכם, וכך גם החברים יכוונו את עצמם לשם. זה מה שיהפוך את הקהילה שלכם לכזו שמשרתת אתכם באמת ולא לעוד קהילה אחת מני רבות.
  4. לתת מקום לחברים ולא רק לניהול שלכם – יש המון קהילות שפשוט נראות כמו דף עסקי נוסף של המנהל. כל התוכן שלו, המון פוסטים סביב נושא העסק שלו – וזהו. אין תגובות, אין שאלות ואין שום יוזמה מצד החברים. זה אסון לקהילה! קהילה טובה משלבת בין שני הדברים: הרבה תוכן טוב שהמנהל יוצר וכך מכוון את הקהילה לנושא שלה, ובנוסף המון יוזמה של החברים ושל אנשי מקצוע בתוכה. תזמינו קולגות, אנשי מקצוע מתחומים משלימים, וגם לקוחות ואנשים שהכרתם מהקהילה – לכתוב פוסטים, לשתף בתהליכים, לשאול שאלות ולהציף דיונים. זה המפתח לפעילות טובה בקהילה שלכם.
  5. פעילות במקום כבדות – יש הרבה קהילות שיש בהן תוכן מושלם, אבל בסוף יש תחושה כבדה ומשהו נתקע. אני מזמינה אתכם לחשוב מה יכול להעלות את התוכן לרמה הבאה: במקום להעלות רק פוסטים של טיפים, תהפכו את זה לאתגר עם משימות שבועיות. במקום רק לדבר על נושא מסויים, תנו לחברים להתחרות עליו ובסוף לזכות בפרס. במקום לעלות לעוד לייב רגיל, תנו מקום לחברים ותעלו איתכם כל פעם מישהו אחר לקבל מכם פידבקים בהתאם לנושא של הקהילה, ותהפכו את זה לפינה מגניבה. הדברים האלה הם מה שגורמים לחברים להיות מעורבים ולהתלהב מאוד מהקהילה שלכם! תשקיעו בהם מחשבה ותשברו את המוסכמות.
    קהילה מצליחה היא קודם כל קהילה שהחברים מרגישים בה בית. כדי להגיע לשם דרושה הרבה השקעה וגם רצון אמיתי – לתת מקום טוב שיאגד את כל האנשים סביב הנושא של הקהילה. תתחילו, תתנסו, תשנו, תשפרו – עד שתמצאו את הנוסחה שלכם!ואם אתם עוד לא שם, מוזמנים לקהילת בעלי העסקים שלי – אופטימיים בעסקים.
    לחצו על הכפתור בתחתית האתר.בהצלחה, דפנה ♥

אהבתם? שתפו מישהו שאתם אוהבים ♥

WhatsApp
Email
Facebook
LinkedIn