למה צריך צילומים מקצועיים לפוסטים בפייסבוק ובאינסטגרם?

צילומים מקצועיים בעסק!
איך, מה, כמה, ובעיקר: למה?? 🤔

בעולם של היום רוב השיווק עובר דרך העיניים:
תמונות, סטוריז, תמונת הפרופיל והקאבר הם המרכיבים כמעט הבסיסיים בתוך הבחירה של לקוח האם להתחיל איתכם תהליך או לא.
מאמנ
זה לא מקרה שאפליקציית האינסטגרם היא אחת הרשתות החברתיות הפופולריות ביותר –
אנשים בוחנים אתכם דרך התמונות שלכם!

ועכשיו, ה – שאלה:
תמונות אותנטיות שלי ושל העסק או תמונות קנויות ממאגר תמונות ⁉

אני מחלקת את השיווק הויזואלי לשני חלקים:

  1. צילומים מיידיים לטווח הקצר:
    תיעוד יומיומי של העסק ושל הפרטים הקטנים בו.
    ממליצה על צילום עצמי אותנטי, במצלמה של הסמראטפון שלכם.
    (סגנון זה מתאים להעלאה לסטורי ולעדכון מיידי של הלקוחות על הנעשה בעסק)
  2. צילומים מקצועיים לטווח הארוך:
    צילום שלכם ושל המוצרים שלכם באופן תקופתי להשקעה לעתיד,
    כדי ליצור תיק עבודות מכובד ומסר מקצועי כלפי הלקוחות.
    (סגנון זה מתאים לקטלוג מוצרים, למודעה פרסומית ולתמונות הפרופיל והקאבר שמשמשים לאורך זמן)

……………….

בתור מאמנת עסקית מומחית בשיווק בפייסבוק, נתקלתי לא פעם בבעלי עסקים שלא הבינו למה כדאי להם להשתמש בשיווק בתמונות מקצועיות.
"למה להשקיע בזה"… "זה יקר"… "אני אשים תמונה יפה מאתרים בתשלום או בחינם, לא משנה שזה לא צילום של המוצר שלי בדיוק, העיקר שיהיה משהו"…

למה אני לא ממליצה להשתמש רק במאגר תמונות מהאינטרנט ?

✳ אותנטיות – לקוח שרואה אצלכם בדף תמונה אחת ובפועל מקבל משהו אחר – עלול להתאכזב ולאבד אמון. השתמשו בתמונות ייחודיות שלכם ושדרו מסר של כנות

✳ ייחודיות – תמונות ממאגר אינטרנט עלולות להיות חרושות וזו לא הפעם הראשונה שהלקוח יראה אותן. השתמשו בתמונות ייחודיות שלכם ותעצימו את הבידול והייחוד של העסק מהמתחרים.

✳ קשר ישיר עם הלקוח – תמונות ממאגר אינטרנטי עלולות לתת תחושת ריחוק. דברים "יפים מדי" נתפסים כלא אמיתיים. השתמשו בתמונות ייחודיות שלכם ושדרו מסר של קירוב וקשר בלתי אמצעי ללקוחות שלכם.

בקיצור: אפשר לשלב תמונות ממאגרים אבל לא להתבסס רק עליהן בשיווק שלנו.
(וגם הכנתי לכם רשימה של מאגרים חינמיים לשימושכם)

……………….

שכנעתי? 😊 אם המשכתם עד כאן אז כנראה שכן. נמשיך בהמלצות לצילומים עצמם.

אני מחלקת את כל העסקים לשני סוגים; עסק מוכר מוצרים ועסק מוכר שירות – ובהתאמה ממליצה על צילומים שונים:

  1. עסק מוכר מוצרים:
    למשל קונדיטור, מעצב אופנה, משווק רכבים (הדגש הוא על התוצר) –

#  יש צורך מהותי בצילום מקצועי של המוצרים כדי להראות את יתרונות המוצר, ואף כדי לתת אווירה ורגשות מעבר לתמונה. למשל נצלם לא רק את הרכב, אלא נצלם אותו עם רקע דינמי ומאתגר כדי לתת את התחושה שאנחנו רוצים: מהירות, חוזקה ועוצמה.

#  אם אתם עסק שמוכר מוצרים בהתאמה אישית, כלומר שיש תהליך עמוק יחד עם הלקוח ביצירת המוצר, מומלץ לשלב במקביל לתמונות המוצרים – תמונות של בעל העסק.
לאדם שנותן שירות של תהליך וליווי אישי ללקוח, מומלץ היום ע"י מומחי שיווק לצלם תמונות מקצועיות של *עצמו*. שילוב של תמונות שלך ותמונות שלך בפגישה עם לקוח, ימחיש את היחס האישי וההקשבה בתהליך שאתה מציע.

  1. עסק מוכר שירות:
    למשל מאמן עסקי, יועץ זוגי, (הדגש הוא על נותן השירות עצמו, בעל העסק) –
    אל תטעו לחשוב שנותן שירות צריך להתמקד רק בכתיבה ובהסבר מילולי על העסק שלו.
    העולם כיום עובד על שיווק ויזואלי ולכן גם עסק כזה כדאי שישקיע בתמונות איכותיות!

#  כפי שכתבתי, לאדם שנותן שירות – מומלץ לפרסם תמונות של עצמו כבעל העסק.

למה יש צורך בתמונות של היועץ או המאמן?

מחקרים מוכיחים שלקוח שנכנס לדף שלכם ורואה תמונה שלכם, מקבל תחושה של אמינות, ביטחון –
הוא יודע מי עומד מאחורי המחשב וזה יקל עליו ליצור קשר ולתת אמון לקראת תחילת עבודה.
לכן מומלץ לעסקים המוכרים שירות להשקיע בצילומי תדמית מקצועיים של עצמם ולשלב את התמונות אף בפרופיל ובתמונת הקאבר בפייסבוק, בנוסף ללוגו, כדי לשים את עצמכם בפרונט וליצור קשר ישיר עם הלקוח.

# בנוסף, גם לאדם שאין לו מוצרים פיזיים לצלם, מאוד מומלץ לצלם תמונות שלו בתהליך עם לקוחות (בהסכמת הלקוח!) וכמה שיותר, מה שיגביר את התחושה שלקוחות נותנים בו אמון ושהוא מוצלח בתחומו, ואף יתן מעט הקדמה ללקוחות על תהליך העבודה שהם הולכים לעבור.

לסיכום!
אני ממליצה לשלב תמונות מקצועיות וייחודיות שלכם, יחד עם תמונות ממאגרי תמונות, כדי ליצור שיווק אותנטי, מחובר ומיוחד עבור העסק שלכם – ולגרום ללקוחות להתאהב עוד לפני שהגיעו לקנות מכם!

אהבתם? שתפו מישהו שאתם אוהבים ♥

WhatsApp
Email
Facebook
LinkedIn