כשאני אומרת לבעלי עסקים את המילה "שיווק" – התגובה המיידית שלהם היא פחד.
ממה הם מפחדים?
"אני לא רוצה להיות איש מכירות אגרסיבי"
"צריך להמציא את הגלגל כדי שהשיווק יעבוד"
"אני מפרסם וזה לא עובד לי"
אם גם אתם מזדהים עם המשפטים האלו, סימן שאתם לא מבינים מה ההבדל בין שיווק, פרסום ומכירה.
אני לא אומרת את זה בקטע רע.
להיפך, מי שמבין את ההבדל – נהיה לו רוגע וסדר בראש, והוא מצליח לעבוד נכון בשיווק העסק שלו.
נעשה סדר:
🌟 שיווק = יצירת אמון וקשר עם הלקוחות באמצעות חשיפה של הנעשה בעסק ומתן ערך אמיתי ללקוח
🌟 פרסום = יצירת היכרות ישירה של הלקוחות עם המוצרים, המחירים והמבצעים שלכם
🌟 מכירה = סגירת עסקה באופן אישי מול לקוח ספיציפי
אז מה זה שיווק בעצם ? בעיניי שיווק הוא יצירת היכרות של הלקוח איתכם, ובניית מערכת יחסים. שוב, הקשר הוא איתכם ולא עם המוצרים. כדי שהלקוח יקנה בסופו של דבר, עלינו לחשוף את העשייה בעסק שלנו לכמה שיותר לקוחות פונטציאליים, להראות להם מה יש לנו לתת, ולעשות את כל הקשר הזה כיפי, מעניין ומגניב.
התהליך הזה לוקח זמן, אבל אחרי שתהיה לכם תשתית שיווקית יציבה, אתם תראו שלקוחות מגיעים אליכם "בשלים" לקנייה ויסגרו איתכם עסקאות בקלות. למה ? כי הם כבר מכירים אתכם וסומכים עליכם ! בזכות השיווק שלכם .
אני יכולה לצטט לכם אלף מחקרים על הנושא הזה, אבל למה לי? אני אספר לכם על עצמי. לפני חודש קניתי קורס דיגיטלי מטורף, יקר, משהו שלא קונים ברגע. בחיים לא הייתי קונה אותו מאדם שנחשפתי אליו בפעם הראשונה ! כי מאיפה אני יודעת מי הוא ומה הוא ומה האיכות של הקורס. נחשפתי לאדם שמוכר את הקורס כבר לפני המון זמן, קראתי את הפוסטים שלו, קיבלתי ממנו ערך וגם הייתי בהרצאה שלו. כשראיתי מחיר טוב לקורס, ובדיוק רציתי ללמוד את הנושא – כבר לא היו הרבה שאלות. קניתי.
האמון שאתם בונים עם הלקוחות שלכם הוא ארוך-טווח. הוא נבנה לאורך זמן. גם לקוח שקנה ממני אתמול ואמר לי "כן הגעתי דרך הפוסט הזה והזה" לא באמת הגיע רק דרך הפוסט הזה, הוא ראה פוסטים שלי בעבר, הוא שמע את השם שלי, המיתוג שלי מוכר לו והוא סומך עליי כי הוא ראה את המקצועיות שלי דרך העבודות שלי ודרך הדברים שאני כותבת. ואז היכרות מתנגשת בצורך, ו -בום ! קנייה.
שיווק זה לא פרסום
בפוסטים בדף העסקי שלכם אתם לא מפמפמים מחירים ומבצעים ללקוחות (את זה אפשר פה ושם כשיש מבצע), בפוסטים בדף העסקי שלכם אתם לא חופרים שוב ושוב על יתרונות המוצר.
הדף העסקי שלכם הוא לא קטלוג של איקאה ! בדף העסקי אתם נותנים ללקוחות ערך שמעניין אותם – טיפים על התחום שלכם, היכרות עומק עם מונחים מקצועיים, המלצות פרקטיות על דברים שמעניינים אותם בתחום, הדרכות וכלים חינמיים שיגרמו להם לעשות לכם לייק לדף ולעקוב אחריכם.
אתם הייתם עוקבים אחרי בעל עסק שרק מעלה תמונות של מוצרים והמחירים שלהם? לא! הפרסום והמכירה צריכים להגיע בדרך מתוחכמת ואינטיליגנטית יותר, במינון המדוייק, כשהלקוח מוכן לזה. תנו לו את מה שהוא רוצה – תוכן מעניין ברשת.
שיווק זה לא מכירה
בפוסטים בדף העסקי שלכם אין משא ומתן עם הלקוחות. אתם לא מתאימים את המוצר ללקוח ספיציפי ואתם לא סוגרים עסקה. את כל זה אתם עושים בשיחה ישירה עם הלקוח שמתעניין, זה נקרא שיחת מכירה ולזה יש מומחים אחרים. אם אתם מרגישים שמגיעים אליכם אחלה לידים אבל אתם לא מגיעים לסגירת עסקה, אז אתם מחפשים להשתפר ביכולות המכירה שלכם, שזה תחום שונה משיווק.
הרגת אותנו, אז מה זה שיווק ?
כשאני מדברת איתכם על שיווק אני לא מדברת איתכם על פרסום או מכירות. אני מדברת על יצירת קשר ומעורבות עם הקהל שלכם, שתוביל בהמשך למשיכת הלקוחות הנכונים לקנייה. בדף העסקי אתם מבשילים את הלקוח לקראת מכירה, אתם משכנעים אותו שאתם מקצועיים, שאתם יודעים על מה אתם מדברים, וברגע שהוא יזדקק למוצר הזה – הוא כבר יידע למי לפנות.
רוצים ללמוד יותר?
מוזמנים לקורס הדיגיטלי שלי לשיווק אורגני בפייסבוק "מגדילים חשיפה"
ולתכנית הליווי עם התמיכה הצמודה לאורך הדרך "פייס איט" – ובואו לעשות את זה נכון.
יש מצב שהמידע הזה היה שוקינג, ויש מצב שאתם מכירים את ההבדלים אבל קוראים למונחים שהצגתי בשם אחר. חשוב לי לדעת מה אתם חושבים. כתבו לי בתגובות!
אהבתם? שתפו מישהו שאתם אוהבים ♥