בעלי עסקים רבים שאני פוגשת עושים טעות שיווקית חמורה, שגורמת להם לעבוד קשה מאוד, להשקיע הרבה אנרגיות, להתבלבל ולהתפזר על אפיקי שיווק שונים ושיטות עבודה סותרות, ולבסוף – לקבל אפס תוצאות.
לא פלא שכל כך הרבה בעלי עסקים מספרים שהם התייאשו משיווק!
אני רוצה להציג לכם את המפתח המרכזי לשיווק אפקטיבי:
שיטת העבודה שמביאה לי תוצאות לאורך שנים, מלווה אותי לאורך פיתוח העסק שלי, וגם בעסק הקודם שלי בעבר, ואני משתמשת בה בכל שלב עסקי והיא מוכיחה את עצמה מחדש.
רוצים לשמוע מה הוא המפתח המרכזי לשיווק אפקטיבי?
קראו את ההסבר שלי בריכוז:
כדי להבין מה כדאי לעשות במטרה להגיע להצלחות בשיווק, קודם כל חשוב להבין מה לא לעשות. כמו שלימד אותנו דוד המלך "סוּר מֵרָע וַעֲשֵׂה טוֹב" בשלב הראשון אנחנו מבינים ממה להתרחק, ולאחר מכן ממלאים את החלל בעשייה טובה ואפקטיבית.
תפסיקו להתפזר על הצמחת אלף פלטפורמות שיווקיות במקביל
אני פוגשת בעלי עסקים שמספרים לי שרוצים להביא לקוחות ולמלא קליניקה או למכור מלא מלא מוצרים מהחנות שלהם, והם חושבים שכדי להגיע לזה, מה שנכון הוא לפתוח במקביל אלף פלטפורמות שיווקיות חדשות. "שמתי כמה פוסטים בדף העסקי, שלא הצליחו כל כך, אה וגם פתחתי אינסטגרם ועוד יש לי מה ללמוד שם על דרך העבודה, וגם נזכרתי שיש לי קהילה, יש שם איזה 80 אנשים, וגם פתחתי יוטיוב ו….."
כאן אני עוצרת אותם.
אם תפתחו כמה פלטפורמות שיווקיות במקביל, אתם לא תצליחו לפצח את הפלטפורמה, להשקיע בה באמת, להביא ממנה תוצאות, כי הראש שלכם נמצא בהמון מקומות באותו זמן. בסוף תמצאו את עצמכם עם מלא פלטפורמות חצי-בנויות, נטושות שלא מבקר בהן אדם, ואתם בכלל בלי לקוחות, והאנרגיות שלכם לחלוטין מבוזבזות.
תתמקדו כל תקופה בהצמחת אפיק שיווקי *אחד* חדש
ההצלחה שלכם בשיווק תגיע לא כשתהיו נוכחים בכל פלטפורמה קיימת – באמת שאין בכך צורך לעסק קטן שנמצא בשלב הגדילה שלו. ואתם נמצאים כאן לעוד שנים קדימה, יהיה לכם זמן לפתוח עוד אפיקי שיווק וללמוד פלטפורמות חדשות, העניין הוא שזה פשוט לא אפקטיבי לעשות הכל במקביל – כי אתם צריכים ללמוד הרבה על הפלטפורמה, להיות בה, להתאהב בה, להתנסות בה, להתמקד בה ולהביא הצלחות.
התוצאות מכל פלטפורמה יגיעו כאשר תתרכזו אך ורק בה – בשלב הבנייה שלה. אני ממליצה להתמקד ב-3 החודשים הראשונים בהשקעה משמעותית בפתיחת אפיק שיווקי חדש, ולאחר מכן אפשר יהיה להוסיף עוד אפיק. תקופת הצמיחה של פלטפורמה שיווקית חדשה היא קריטית מאין כמותה להמשך: וכך אתם תראו שהשקעה של כמה חודשים מביאה תוצאות, ובעתיד תוכלו להשקיע פחות ועדיין לקטוף את הפירות. זאת לעומת בעלי העסקים שמתפזרים ומוצאים את עצמם שנה שלמה מנסים לבנות אלף פלטפורמות במקביל, לא מקבלים תוצאות באף אחת מהן, וממשיכים לעבוד קשה מאוד ולהתאמץ לשווא.
תהליך הדרגתי בשיווק עם מיקוד כל תקופה בפלטפורמה אחרת – יביא תוצאות
שימו ♥ שאני לא אומרת כאן שאסור שיהיו לכם כמה פלטפורמות. לדוגמה – לי יש כיום גם קהילת פייסבוק, דף עסקי, ואני כותבת את עצמי בפרופיל הפרטי, בנוסף יש לי רשימת דיוור חזקה שמביא לי מכירות, ועמוד אינסטגרם פעיל עם סטורי, פיד וסרטוני רילס. וזה עובד לי מצוין.
העניין הוא התהליך שבניתי אותם – בצורה הדרגתית: כשפתחתי את העסק התמקדתי בעיקר בדף העסקי. לאחר שהוא היה בנוי וחזק, הוספתי את הביטוי העצמי שלי בפרופיל הפרטי. אחרי כמה שנים פתחתי קהילה והיא האפיק המרכזי שלי כיום, ואז פתחתי רשימת דיוור ועבדתי כמה חודשים בצורה מרוכזת כדי לחזק אותה. על האינסטגרם שלי עבדתי כשנה לאחר מכן והתמקדתי בעיקר בסטורי. לאחר מכן התחלתי לסדר את הפיד שלי ואז הוספתי השקעה ברילס וקיבלתי פוש מאוד חזק.
התוצאות שלי מגיעות מכך שאני בונה תשתית חזקה לפלטפורמה במשך כמה חודשים (ממליצה על כלל אצבע של רבעון = 3 חודשים) ולאחר מכן אני כבר מרגישה שהיא זורמת לי, שהאלגוריתם מעריך אותי ושאני יכולה כבר לשלב את זה בהתנהלות השוטפת שלי ביומיום, ולהוריד את ההילוך בהשקעה – ופשוט ליהנות מהפירות. אחר כך אני מוסיפה פלטפורמה נוספת.
ואני ממש לא חייבת לעבור מיד אחרי 3 חודשים לעוד אחת! אלא זה גם תלוי בשלב של העסק – כלומר אם כרגע אתם רוצים הרבה לקוחות ואתם בבניית השיווק שלכם, אני כן אמליץ בשנה הקרובה להוסיף כל 3 חודשים אפיק שיווקי, וזה אפילו לא חייב להיות רשת חברתית חדשה. אלא אפשר לעבוד בדרך הבאה: 3 חודשים של השקעה בדף העסקי, אחר כך 3 חודשים של השקעה בפרופיל הפרטי (כשאתם ממשיכים בדף העסקי בקצב קצת יותר נמוך אך בהתמדה) ואז תבחרו האם להוסיף פלטפורמה חדשה כמו ערוץ יוטיוב או שתבחרו למשל לפתוח קהילה.
המפתח המרכזי לשיווק אפקטיבי הוא התמקדות כל תקופה בהצמחת אפיק שיווקי חדש – ומתן כבוד ותשומת לב בתקופה הזו ספיציפית לאפיק השיווקי שבחרתם, ומתוך המיקוד התוצאות יגיעו.
וככה מגיעים להצלחה בשיווק!
המיקוד עוזר לכם לא ללכת לאיבוד.
חשוב לי ממש שכל בעל עסק יקרא את הדברים האלו ויצליח בשיווק שלו!
במקום לעבוד קשה, אפשר להתמקד ולעבוד חכם –
לחסוך באנרגיות ובבילבול מחשבתי, ולהביא לתוצאות הרבה יותר גדולות
בטווח הקצר ובטווח הארוך.
אני מאחלת לכם בהצלחה ופה לענות בתגובות על כל שאלה!
♥ דפנה הר-לבן, מאמנת עסקית בכירה "דף לבן"
אהבתם? שתפו מישהו שאתם אוהבים ♥