אין דבר שיותר כואב לי מאשר לשמוע שוב ושוב את הסיפור הקבוע – על תוכן מושקע ומהמם שעבדו עליו הרבה שעות, אבל – תגובות ומעורבות – אין.
בואו נדבר קודם מבחינה אסטרטגית, מה המשמעות של מעורבות:
כי היא מביאה את הקהל לא רק להכיר אותנו, אלא ממש להתאהב בנו
– וכך להבשיל לקנייה בצורה הרבה יותר מהירה,
וגם אגלה לכם טיפ: כשהאלגוריתם של פייסבוק מזהה תוכן שמביא למעורבות גבוהה, האלגוריתם גם יפנק אותו בחשיפה גבוהה יותר בהמשך
אז במקום לחפש כל הזמן חשיפה – תתחילו לחפש את המעורבות!
אני מלמדת כבר כמה שנים בעלי עסקים להצליח בשיווק בפייסבוק ולהביא לקוחות באמצעות הפלטפורמה הזו וזה הדבר המרכזי שאני מתחילה ממנו –
מעורבות משמעותה: תגובות של הקוראים, קשר עם הקהל ופידבקים קבועים לפוסטים שלנו – והם אלו שיביאו את החשיפה לגדול וייגרמו לעוקבים להתאהב בנו עד לרמת רכישה
מחקר לקוח – כדי לגרום לפוסטים להתפוצץ מרוב תגובות, הם צריכים להיות בנויים מראש על תוכן שמעניין את קהל היעד שלנו, בראש ובראשונה! כשעושים את זה, ההצלחה של התוכן מובטחת. אנחנו נשאל את הקהל מה החששות שלו, מה יגרום לו להתחיל או לא להתחיל שינוי, מה הוא היה רוצה לדעת ומה המידע שחסר לו כדי לקפוץ למים. אני ממליצה לערוך מחקר לקוח בכמה אופנים: בפייסבוק, בשיחות טלפוניות ממוקדות וגם בסקרים ובטפסי גוגל דוקס.
הנעה לפעולה – אם כל התוכן שלנו יהיה כתוב בצורה יבשה וחד צדדית, אף אחד לא יגיב לנו ולא ייצור איתנו קשר הדדי. עלינו לשלב כבר בתוך התוכן את עצמו את הבקשה שלנו מהקוראים: מה אנחנו רוצים שיכתבו לנו? מה אנחנו רוצים לדעת? ולהדגיש אותה כשאלה בסיום הפוסט. על ההנעה לפעולה להיות ברורה, ממוקדת, קשורה למסר של הפוסט ולא מאולצת! זו מיומנות שיש לפתח ואתם תראו איך מפוסט לפוסט אתם מתקדמים!
רספונסיביות – יש הרבה שכותבים תוכן ואז פשוט זורקים אותו לפיד או לקבוצה מסויימת וממשיכים הלאה. בחיים לא יגיבו לכם ככה! אם ביקשתם ממישהו להגיב, תגיבו לו בחזרה. אם מישהו כתב לכם על הפוסט, גם אם זה לא משהו שציפיתם, תזרמו ותפתחו שיחה! תראו לקהל שלכם בעקביות שאתם עונים ותגובתיים עבורו, שאכפת לכם ממה שכותבים ואתם לא מתנשאים מעליהם. בהתמדה כזו הקהל יתלהב וימשיך להגיב ולכתוב לכם גם בפוסטים הבאים!
מעורבות זו משאלה אפשרית! כשעובדים לפי העקרונות השיווקיים – מגיעים אליה והיא המפתח להבאת לקוחות מפייסבוק!
וכן, אני מספרת לכם ממש מהשטח על אנשי תוכן שבהתחלה לא קיבלו תגובות בכלל,
ואחרי כמה חודשים בודדים אפילו – בזכות שימוש בכלים האלו,
הגיעו לרמת מעורבות הרבה יותר גבוהה! אז מבטיחה לכם שזה אפשרי!
יאללה דברו אליי: מי לוקח על עצמו ליישם את הכלים האלו?
תכתבו לי כאן בתגובות האם המאמר עזר לכם ועם איזה כלי אתם מתחילים
אהבתם? שתפו מישהו שאתם אוהבים ♥